A larghezza di l'impulsu si riferisce à a durata di l'impulsu, è a gamma si estende tipicamente da nanosecondi (ns, 10-9seconde) à femtosecondi (fs, 10-15seconde). I laser pulsati cù diverse larghezze d'impulsu sò adatti per diverse applicazioni:
- Larghezza d'impulsu corta (picosecondi/femtosecondi):
Ideale per a machinazione di precisione di materiali fragili (per esempiu, vetru, zaffiro) per riduce e crepe.
- Larghezza d'impulsu longa (nanosecondu): Adatta per u tagliu di metalli, a saldatura è altre applicazioni induve sò richiesti effetti termichi.
- Laser à femtosecondu: Adupratu in chirurgie oculari (cum'è LASIK) perchè pò fà tagli precisi cù danni minimi à u tissutu circundante.
- Impulsi Ultracorti: Aduprati per studià prucessi dinamichi ultraveloci, cum'è vibrazioni moleculari è reazzioni chimiche.
A larghezza di l'impulsu affetta e prestazioni di u laser, cum'è a putenza di piccu (Ppiccu= energia di l'impulsu / larghezza di l'impulsu. Più corta hè a larghezza di l'impulsu, più alta hè a putenza di piccu per a stessa energia di un solu impulsu.) Influenza ancu l'effetti termichi: e larghezze di l'impulsu lunghe, cum'è i nanosecondi, ponu causà accumulazione termica in i materiali, purtendu à a fusione o à danni termichi; e larghezze di l'impulsu corte, cum'è i picosecondi o i femtosecondi, permettenu a "trasfurmazione à fretu" cù zone affettate da u calore ridutte.
I laser à fibra cuntrolanu è aghjustanu tipicamente a larghezza di l'impulsu aduprendu e tecniche seguenti:
1. Q-Switching: Genera impulsi di nanosecondi cambiendu periodicamente e perdite di u risonatore per pruduce impulsi d'alta energia.
2. Bloccu di Modu: Genera impulsi ultracorti di picosecondi o femtosecondi sincronizendu i modi longitudinali in u risonatore.
3. Modulatori o Effetti Non Lineari: Per esempiu, aduprendu a Rotazione di Polarizazione Non Lineare (NPR) in fibre o assorbitori saturabili per cumpressà a larghezza di l'impulsu.
Data di publicazione: 8 di maghju di u 2025
