Chì ghjè a navigazione inerziale?
Fundamenti di a Navigazione Inerziale
I principii fundamentali di a navigazione inerziale sò simili à quelli di l'altri metudi di navigazione. Si basa nantu à l'acquistu di informazioni chjave, cumprese a pusizione iniziale, l'orientazione iniziale, a direzzione è l'orientazione di u muvimentu in ogni mumentu, è l'integrazione progressiva di sti dati (analoghi à l'operazioni d'integrazione matematica) per determinà precisamente i parametri di navigazione, cum'è l'orientazione è a pusizione.
U rolu di i sensori in a navigazione inerziale
Per ottene l'infurmazioni d'orientazione (attitudine) è di pusizione attuale di un ughjettu in muvimentu, i sistemi di navigazione inerziale utilizanu un inseme di sensori critichi, custituiti principalmente da accelerometri è giroscopi. Quessi sensori misuranu a velocità angulare è l'accelerazione di u vettore in un quadru di riferimentu inerziale. I dati sò poi integrati è trattati cù u tempu per derivà l'infurmazioni di velocità è di pusizione relativa. In seguitu, queste informazioni sò trasformate in u sistema di coordinate di navigazione, in cunghjunzione cù i dati di pusizione iniziale, culminendu in a determinazione di a pusizione attuale di u vettore.
Principii di Funzionamentu di i Sistemi di Navigazione Inerziale
I sistemi di navigazione inerziale funzionanu cum'è sistemi di navigazione autonomi è à circuitu chjusu internu. Ùn si basanu micca nantu à l'aghjurnamenti di dati esterni in tempu reale per curregge l'errori durante u muvimentu di a nave. Cusì, un unicu sistema di navigazione inerziale hè adattatu per i travaglii di navigazione di corta durata. Per l'operazioni di longa durata, deve esse cumminatu cù altri metudi di navigazione, cum'è i sistemi di navigazione basati nantu à i satelliti, per curregge periodicamente l'errori interni accumulati.
L'occultabilità di a navigazione inerziale
In e tecnulugie di navigazione muderne, cumprese a navigazione celeste, a navigazione satellitare è a radionavigazione, a navigazione inerziale si distingue per esse autonoma. Ùn emette segnali à l'ambiente esternu nè dipende da oggetti celesti o segnali esterni. Di cunsiguenza, i sistemi di navigazione inerziale offrenu u più altu livellu di occultabilità, rendenduli ideali per applicazioni chì richiedenu a massima riservatezza.
Definizione ufficiale di navigazione inerziale
U Sistema di Navigazione Inerziale (INS) hè un sistema di stima di i parametri di navigazione chì impiega giroscopi è accelerometri cum'è sensori. U sistema, basatu annantu à l'output di i giroscopi, stabilisce un sistema di coordinate di navigazione mentre utilizza l'output di l'accelerometri per calculà a velocità è a pusizione di u vettore in u sistema di coordinate di navigazione.
Applicazioni di a Navigazione Inerziale
A tecnulugia inerziale hà trovu applicazioni à grande scala in diversi duminii, cumpresi l'aerospaziale, l'aviazione, u marittimu, l'esplorazione petrolifera, a geodesia, i studii oceanografichi, a perforazione geologica, a robotica è i sistemi ferroviari. Cù l'avventu di sensori inerziali avanzati, a tecnulugia inerziale hà allargatu a so utilità à l'industria automobilistica è à i dispositivi elettronichi medichi, frà altri campi. Questa espansione di l'applicazione sottolinea u rolu sempre più impurtante di a navigazione inerziale in a furnitura di capacità di navigazione è di pusizionamentu d'alta precisione per una mansa d'applicazioni.
A cumpunente principale di a guida inerziale:Giroscopiu à fibra ottica
Introduzione à i giroscopi à fibra ottica
I sistemi di navigazione inerziale si basanu assai nantu à l'accuratezza è a precisione di i so cumpunenti principali. Unu di questi cumpunenti chì hà migliuratu significativamente e capacità di sti sistemi hè u Giroscopiu in Fibra Ottica (FOG). FOG hè un sensore criticu chì ghjoca un rolu fundamentale in a misurazione di a velocità angulare di a nave portante cù una precisione rimarchevule.
Funzionamentu di u Giroscopiu in Fibra Ottica
I FOG funzionanu secondu u principiu di l'effettu Sagnac, chì implica a divisione di un fasciu laser in dui percorsi separati, chì li permettenu di viaghjà in direzzioni opposte longu un circuitu di fibra ottica avvolta. Quandu u purtatore, integratu cù u FOG, gira, a differenza di tempu di viaghju trà i dui fasci hè proporzionale à a velocità angulare di a rotazione di u purtatore. Stu ritardu di tempu, cunnisciutu cum'è u cambiamentu di fase Sagnac, hè tandu misuratu precisamente, chì permette à u FOG di furnisce dati precisi riguardu à a rotazione di u purtatore.
U principiu di un giroscopiu à fibra ottica implica l'emissione di un fasciu di luce da un fotodetector. Stu fasciu di luce passa per un accoppiatore, entrendu da una estremità è surtendu da l'altra. Poi viaghja per un circuitu otticu. Dui fasci di luce, chì venenu da diverse direzzione, entranu in u circuitu è cumpletanu una superposizione coerente dopu avè giratu intornu. A luce di ritornu rientra in un diodu emettitore di luce (LED), chì hè adupratu per rilevà a so intensità. Mentre u principiu di un giroscopiu à fibra ottica pò sembrà simplice, a sfida più significativa consiste in l'eliminazione di i fattori chì influenzanu a lunghezza di u percorsu otticu di i dui fasci di luce. Questu hè unu di i prublemi più critichi affrontati in u sviluppu di giroscopi à fibra ottica.
1: diodu superluminescente 2: diodu di fotodetettore
3. accoppiatore di fonte luminosa 4.accoppiatore à anellu di fibra 5. anellu di fibra ottica
Vantaghji di i giroscopi à fibra ottica
I FOG offrenu parechji vantaghji chì li rendenu preziosi in i sistemi di navigazione inerziale. Sò cunnisciuti per a so precisione, affidabilità è durabilità eccezziunali. À u cuntrariu di i giroscopi meccanichi, i FOG ùn anu micca parti mobili, riducendu u risicu di usura. Inoltre, sò resistenti à i scossa è à e vibrazioni, ciò chì li rende ideali per ambienti esigenti cum'è l'applicazioni aerospaziali è di difesa.
Integrazione di Giroscopi in Fibra Ottica in Navigazione Inerziale
I sistemi di navigazione inerziale incorporanu sempre di più i FOG per via di a so alta precisione è affidabilità. Quessi giroscopi furniscenu e misurazioni cruciali di a velocità angulare necessarie per a determinazione precisa di l'orientazione è di a pusizione. Integrandu i FOG in i sistemi di navigazione inerziale esistenti, l'operatori ponu prufittà di una migliore precisione di navigazione, in particulare in situazioni induve hè necessaria una precisione estrema.
Applicazioni di i giroscopi à fibra ottica in a navigazione inerziale
L'inclusione di i FOG hà allargatu l'applicazioni di i sistemi di navigazione inerziale in diversi duminii. In l'aerospaziale è l'aviazione, i sistemi equipaggiati cù FOG offrenu suluzioni di navigazione precise per aerei, droni è navi spaziali. Sò ancu ampiamente aduprati in a navigazione marittima, in i sondaggi geologichi è in a robotica avanzata, chì permette à questi sistemi di funziunà cù prestazioni è affidabilità migliorate.
Diverse Varianti Strutturali di Giroscopi a Fibra Ottica
I giroscopi in fibra ottica sò dispunibili in diverse cunfigurazioni strutturali, a principale chì entra attualmente in u duminiu di l'ingegneria hè agiroscopiu à fibra ottica à ciclu chjusu chì mantene a polarizazioneÀ u core di stu giroscopiu ci hè uanellu di fibra chì mantene a polarizazione, cumprendente fibre chì mantenenu a polarizazione è una struttura cuncepita precisamente. A custruzzione di questu ciclu implica un metudu di avvolgimentu simmetricu à quattru pieghe, supplementatu da un gel di sigillatura unicu per furmà una bobina di ciclu di fibra à statu solidu.
Caratteristiche principali diFibra Ottica G chì Mantiene a Polarizazionebobina di yro
▶ Cuncepimentu unicu di u quadru:I circuiti giroscopichi presentanu un disignu di struttura distintivu chì accoglie facilmente diversi tipi di fibre chì mantenenu a polarizazione.
▶Tecnica di avvolgimentu simmetricu quadruplice:A tecnica di avvolgimentu simmetricu quadruplice minimizza l'effettu Shupe, assicurendu misurazioni precise è affidabili.
▶Materiale di gel sigillante avanzatu:L'impiegu di materiali di gel di sigillatura avanzati, cumminati cù una tecnica unica di polimerizazione, migliora a resistenza à e vibrazioni, rendendu questi anelli giroscopici ideali per applicazioni in ambienti esigenti.
▶Stabilità di Coerenza à Alta Temperatura:I circuiti giroscopichi mostranu una stabilità di coerenza à alta temperatura, assicurendu a precisione ancu in diverse cundizioni termiche.
▶Quadru ligeru simplificatu:I circuiti giroscopichi sò cuncepiti cù una struttura simplice ma ligera, chì garantisce una alta precisione di trasfurmazione.
▶Prucessu di avvolgimentu coerente:U prucessu di avvolgimentu ferma stabile, adattendu si à i requisiti di diversi giroscopi di fibra ottica di precisione.
Riferimentu
Groves, PD (2008). Introduzione à a navigazione inerziale.U Ghjurnale di Navigazione, 61(1), 13-28.
El-Sheimy, N., Hou, H., & Niu, X. (2019). Tecnulugie di sensori inerziali per applicazioni di navigazione: statu di l'arte.Navigazione satellitare, 1(1), 1-15.
Woodman, OJ (2007). Una introduzione à a navigazione inerziale.Università di Cambridge, Laboratoriu d'Informatica, UCAM-CL-TR-696.
Chatila, R., & Laumond, JP (1985). Riferimentu di pusizione è modellazione di u mondu coerente per i robot mobili.In Atti di a Cunferenza Internaziunale IEEE di u 1985 nantu à a Robotica è l'Automatizazione(Vol. 2, pp. 138-145). IEEE.