Laser à onda continua
CW, un acronimu per "Continuous Wave", si riferisce à i sistemi laser capaci di furnisce un output laser ininterrottu durante l'operazione. Caratterizzate da a so capacità di emette laser continuamente finu à a fine di l'operazione, i laser CW sò distinti da a so putenza di punta più bassa è a putenza media più alta in paragone à l'altri tipi di laser.
Applicazioni larga
A causa di a so funzione di pruduzzione cuntinuu, i laser CW trovanu un usu estensivu in campi cum'è u taglio di metalli è a saldatura di ramu è aluminiu, chì li facenu trà i tipi di laser più cumuni è largamente applicati. A so capacità di furnisce una produzzione d'energia stabile è coherente li rende inestimabili sia in scenarii di trasfurmazioni di precisione sia di produzzione di massa.
Parametri d'ajustamentu di u prucessu
L'aghjustà di un laser CW per un rendimentu ottimale di u prucessu implica cuncentrazione nantu à parechji paràmetri chjave, cumprese a forma d'onda di putenza, a quantità di defocus, u diametru di u puntu di fasciu è a velocità di trasfurmazioni. A sintonizazione precisa di sti paràmetri hè critica per ottene i migliori risultati di trasfurmazioni, assicurendu efficienza è qualità in l'operazioni di machining laser.
Diagramma cuntinuu di l'energia laser
Caratteristiche di Distribuzione Energetica
Un attributu notevuli di i laser CW hè a so distribuzione di l'energia gaussiana, induve a distribuzione di l'energia di a sezione trasversale di un fasciu laser diminuisce da u centru versu l'esternu in un mudellu Gauss (distribuzione normale). Questa caratteristica di distribuzione permette à i laser CW di ottene una precisione di focalizazione estremamente alta è efficienza di trasfurmazioni, soprattuttu in applicazioni chì necessitanu una distribuzione di energia cuncentrata.
Diagramma di Distribuzione di Energia Laser CW
Vantaghji di a saldatura laser à onda continua (CW).
Prospettiva microstrutturale
Esaminà a microstruttura di metalli palesa vantaghji distinti di a saldatura laser à Onda Continua (CW) sopra a saldatura à impulsi Quasi-Continuous Wave (QCW). A saldatura à impulsi QCW, limitata da u so limitu di frequenza, tipicamente intornu à 500 Hz, face un scambiu trà a velocità di sovrapposizione è a prufundità di penetrazione. Un tassu di sovrapposizione bassu si traduce in una prufundità insufficiente, mentri un tassu di sovrapposizione elevata limita a velocità di saldatura, riducendu l'efficienza. In cuntrastu, a saldatura laser CW, attraversu a selezzione di diametri di core laser adatti è teste di saldatura, ottene una saldatura efficiente è cuntinua. Stu metudu hè particularmente affidabile in l'applicazioni chì necessitanu una alta integrità di sigillatura.
Considerazione di l'impattu termale
Da u puntu di vista di l'impattu termale, a saldatura laser à impulsi QCW soffre di u prublema di sovrapposizione, chì porta à u riscaldamentu ripetutu di a corda di saldatura. Questu pò intruduce inconsistenzi trà a microstruttura di u metallu è u materiale parentale, cumprese variazioni in dimensioni di dislocazione è ritmi di rinfrescamentu, aumentendu cusì u risicu di cracking. A saldatura laser CW, invece, evita stu prublema, furnisce un prucessu di riscaldamentu più uniforme è cuntinuu.
Facilità di Ajustamentu
In quantu à u funziunamentu è l'aghjustamentu, a saldatura laser QCW richiede una sintonizazione meticulosa di parechji paràmetri, cumpresa a frequenza di ripetizione di l'impulsu, a putenza di punta, a larghezza di l'impulsu, u ciclu di duty, è più. A saldatura laser CW simplifica u prucessu di aghjustamentu, cuncintratu principarmenti nantu à a forma d'onda, a velocità, a putenza è a quantità di defocus, riducendu significativamente a difficultà operativa.
Prugressu tecnologicu in a saldatura laser CW
Mentre a saldatura laser QCW hè cunnisciuta per a so alta putenza di punta è l'input termale bassu, benefica per a saldatura di cumpunenti sensibili à u calore è materiali di pareti estremamente sottili, l'avanzati in a tecnulugia di saldatura laser CW, in particulare per l'applicazioni d'alta putenza (tipicamente sopra 500 watt) è saldatura a penetrazione prufonda basatu annantu à l'effettu di a serratura, anu allargatu significativamente a so gamma di applicazioni è efficienza. Stu tipu di laser hè particularmente adattatu per i materiali più grossi di 1 mm, ottenendu rapporti d'aspettu elevati (più di 8: 1) malgradu l'input di calore relativamente altu.
Saldatura Laser à Onda Quasi Continua (QCW).
Distribuzione d'energia focalizzata
QCW, chì significa "Quasi-Continuous Wave", rapprisenta una tecnulugia laser induve u laser emette luce in una manera discontinua, cum'è illustrata in a figura a. A cuntrariu di a distribuzione uniforme di l'energia di i laser cuntinui monomode, i laser QCW cuncentranu a so energia più densamente. Questa caratteristica dà à i laser QCW una densità di energia superiore, traducendu in capacità di penetrazione più forte. L'effettu metallurgicu risultante hè simile à una forma di "unghie" cù un rapportu prufundità-larghezza significativu, chì permette à i laser QCW di eccellere in applicazioni chì implicanu leghe d'alta riflessione, materiali sensibili à u calore è micro-saldatura di precisione.
Stabilità aumentata è interferenza di plume ridutta
Unu di i vantaghji pronunzianu di a saldatura laser QCW hè a so capacità di mitigà l'effetti di a penna di metallu nantu à a rata di assorbimentu di u materiale, purtendu à un prucessu più stabile. Durante l'interazzione laser-materiale, l'evaporazione intensa pò creà una mistura di vapore di metallu è plasma sopra à a piscina di fusione, comunmente chjamata penna di metallu. Questa piuma pò scherma a superficia di u materiale da u laser, pruvucannu una consegna di energia inestabile è difetti cum'è spruzzi, punti di splusione è fossa. Tuttavia, l'emissione intermittente di laser QCW (per esempiu, un burst di 5ms seguitu da una pausa di 10ms) assicura chì ogni impulsu laser righjunghji a superficia di u materiale senza affettu da u penname di metallu, risultante in un prucessu di saldatura notevolmente stabile, particularmente vantaghju per a saldatura di foglia sottile.
Stabile Melt Pool Dynamics
A dinamica di u melt pool, soprattuttu in quantu à e forze chì agiscenu nantu à u keyhole, sò cruciali per determinà a qualità di a saldatura. Laser cuntinuu, per via di a so esposizione prolongata è di i zoni affettati da u calore più grande, tendenu à creà piscine di fusione più grande piene di metallu liquidu. Stu pò purtari a difetti assuciata incù grandi piscine di melt, comu collapse keyhole. In cuntrastu, l'energia focalizata è u tempu d'interazzione più breve di a saldatura laser QCW cuncentranu a piscina di fusione intornu à u buccu di a serratura, risultatu in una distribuzione di forza più uniforme è una incidenza più bassa di porosità, cracking è spruzzi.
Zona affettata da u calore (HAZ)
A saldatura laser cuntinuu sottumette i materiali à u calore sustinutu, purtendu à una cunduzzione termale significativa in u materiale. Questu pò causà deformazioni termali indeserate è difetti inducati da stress in materiali magre. I laser QCW, cù u so funziunamentu intermittenti, permettenu u tempu di i materiali per rinfriscà, minimizendu cusì a zona affettata da u calore è l'input termale. Questu rende a saldatura laser QCW particularmente adatta per i materiali sottili è quelli vicinu à i cumpunenti sensibili à u calore.
Forza di punta più altu
Malgradu avè a stessa putenza media cum'è i laser cuntinui, i laser QCW ottennu putenzi di piccu più elevati è densità d'energia, risultatu in una penetrazione più profonda è capacità di saldatura più forte. Stu vantaghju hè particularmente pronunzianu in a saldatura di lamine sottili di ramu è d'aluminiu. In cuntrastu, laser cuntinuu cù a stessa putenza mediu pò fiascà à fà una marca nantu à a superficia di u materiale per via di a densità di energia più bassa, purtendu à a riflessione. I laser cuntinui d'alta putenza, mentre chì sò capaci di fonde u materiale, ponu sperimentà un forte aumentu di a rata di assorbimentu post-fusione, causendu una prufundità di fusione incontrollata è un input termicu, chì ùn hè micca adattatu per a saldatura di foglia sottile è pò esse senza marcatu o brusgià. -attraversu, fiascu à scuntrà esigenze prucessu.
Comparazione di i risultati di saldatura trà i laser CW è QCW
a. Laser à onda continua (CW):
- Apparizione di l'unghia sigillata à laser
- Apparizione di a cucitura di saldatura dritta
- Schema schematicu di l'emissione laser
- Sezione trasversale longitudinale
b. Laser à onde quasi continue (QCW):
- Apparizione di l'unghia sigillata à laser
- Apparizione di a cucitura di saldatura dritta
- Schema schematicu di l'emissione laser
- Sezione trasversale longitudinale
- * Fonte: Articulu di Willdong, via WeChat Public Account LaserLWM.
- * Link à l'articulu originale: https://mp.weixin.qq.com/s/8uCC5jARz3dcgP4zusu-FA.
- U cuntenutu di stu articulu hè furnitu solu per scopi di apprendimentu è cumunicazione, è tutti i diritti d'autore appartenenu à l'autore originale. Se a violazione di copyright hè implicata, cuntattate per sguassà.
Tempu di Postu: Mar-05-2024